Pre-Service Teacher Education and Induction in Southwest China : A Narrative Inquiry through Cross-Cultural Teacher Development (Intercultural Reciprocal Learning in Chinese and Western Education)

個数:

Pre-Service Teacher Education and Induction in Southwest China : A Narrative Inquiry through Cross-Cultural Teacher Development (Intercultural Reciprocal Learning in Chinese and Western Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 182 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030071998
  • DDC分類 306.43

Full Description


This book is a narrative inquiry that focuses on four participating Chinese teacher candidates' cross-cultural learning in Canada and stories of induction in Southwest China. Through the lens of "three-dimensional inquiry space" and "reciprocal learning in teacher education," the author explores the influence of cross-cultural experiences on the dissonance of pedagogies, teacher-student relationships, socialization, and beliefs about teaching and learning that interweave global and national curriculum boundaries. The chapters provide insight into how Chinese beginning teachers struggle to voice and to socialize among a cacophony of past practices, lived experiences, and cross-cultural experiences.

Contents

Chapter 1. Introduction Chapter 2. Teacher Education and Induction From a Cross-cultural Perspective Chapter 3. What teachers can learn Research MethodologyChapter 4. Never Lose the Initial Aspiration : Shan's NarrativesChapter 5. Contemplating an Exit: Siyuan's NarrativesChapter 6. Connecting Teaching to Daily Life: Hailiang's Narratives Chapter 7. "Pursuit to be an Excellent Teacher": Weiguo's NarrativeChapter 8. Discussion of the Cross-Cultural Experiences and Chinese Teachers' InductionChapter 9. Educational and Societal Implications of the Cross-Cultural and Induction ExperienceChapter 10. Conclusion

最近チェックした商品