The Political Ecology of Education : Brazil's Landless Worker's Movement and the Politics of Knowledge (Radical Natures)

個数:

The Political Ecology of Education : Brazil's Landless Worker's Movement and the Politics of Knowledge (Radical Natures)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 269 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781949199765
  • DDC分類 338.19071081

Full Description

Agrarian social movements are at a crossroads. Although these movements have made significant strides in advancing the concept of food sovereignty, the reality is that many of their members remain engaged in environmentally degrading forms of agriculture, and the lands they farm are increasingly unproductive. Whether movement farmers will be able to remain living on the land, and dedicated to alternative agricultural practices, is a pressing question.

The Political Ecology of Education examines the opportunities for and constraints on advancing food sovereignty in the 17 de Abril settlement, a community born out of a massacre of landless Brazilian workers in 1996. Based on immersive fieldwork over the course of seven years, David Meek makes the provocative argument that critical forms of food systems education are integral to agrarian social movements' survival. While the need for critical approaches is especially immediate in the Amazon, Meek's study speaks to the burgeoning attention to food systems education at various educational levels worldwide, from primary to postgraduate programs. His book calls us to rethink the politics of the possible within these pedagogies.

Contents

Acknowledgments
Part I: Conceptions of the World
1. It Wasn't Supposed to Be This Way
2. The Struggle on the Land
3. Space Wasn't Easy
4. To Stay, or to Leave?
Interlude
Part II: Terrain of Ideologies
5. Communities of Praxis
6. Fences around Knowledge
7. Learning through Movement
8. Revisiting Territory
Epilogue
Notes
References
Index

最近チェックした商品