New Business for Old Europe : Product-Service Development, Competitiveness and Sustainability

個数:
電子版価格
¥13,169
  • 電子版あり

New Business for Old Europe : Product-Service Development, Competitiveness and Sustainability

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 480 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781874719922
  • DDC分類 658.57

Full Description

Explores the business drivers for embarking on product-service development and its relation with sustainability and competitiveness. This book reviews toolkits and approaches, selects best practice, analyzes gaps, examines what opportunities there are in a variety of key areas and translates the lessons into suggested approaches for companies.

Contents

Foreword Bas de Leeuw, UNEP DTIE, France Part I: Product-services: The context1. Introduction Arnold Tukker, TNO, The Netherlands Part II: Fundamentals concerning competitiveness and sustainability2. Product-services: A specific value proposition Arnold Tukker and Christiaan van den Berg, TNO, The Netherlands, and Ursula Tischner, econcept, Germany  3. Product-services and competitiveness Arnold Tukker and Christiaan van den Berg, TNO, The Netherlands  4. Product-services and sustainability Arnold Tukker, TNO, The Netherlands, and Ursula Tischner and Martijn Verkuijl, econcept, Germany Part III: Product-service development5. The toolbox for product-service development Martijn Verkuijl and Ursula Tischner, econcept, Germany, and Arnold Tukker, TNO, The Netherlands Part IV: Potential for product-services in five need areas6. Introduction to the need area-specific chapters Arnold Tukker, TNO, The Netherlands  7. Need area 1: Base materials Rui Fraz8. Need area 2: Information and communication technologiesMartin Charter, Graham Adams and Tom Clark, Centre for Sustainable Design, UK9. Need area 3: OfficesMartijn Verkuijl and Ursula Tischner, econcept, Germany10. Need area 4: FoodErik Tempelman, Peter Joore, Tom van der Horst and Helma Luiten, TNO, The Netherlands11. Need area 5: HouseholdsAn Vercalsteren and Theo Geerken, VITO, BelgiumPart V: Reflections and conclusions12. Towards an integrated approach to PSS designUrsula Tischner, econcept, Germany, and Arnold Tukker, TNO, The Netherlands13. ConclusionsArnold Tukker, TNO, The Netherlands, and Ursula Tischner, econcept, GermanyAnnex 1: A practical guide for PSS developmentUrsula Tischner, econcept, Germany, and Arnold Tukker, TNO, The NetherlandsAnnex 2: tools, alphabeticalMartijn Verkuijl and Ursula Tischner, econcept, Germany, and Arnold Tukker, TNO, The Netherlands

最近チェックした商品