ツーリズム研究の鍵概念<br>Key Concepts in Tourism Research (Sage Key Concepts Series)

個数:

ツーリズム研究の鍵概念
Key Concepts in Tourism Research (Sage Key Concepts Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848601758
  • DDC分類 338.4791072

基本説明

Over thirty individual concepts are discussed.

Full Description

This book walks students through the selection and application of research methods within Tourism.

Experienced authors introduce the relevant language and theory of key methodologies and then develop them using strategic literature review and the inclusion of international examples which relate directly to tourism.

Each concept sets the historical and philosophical context of a method alongside the practical application of the technique and provides:

• authoritative and reliable data

• informative cross-referencing

• detailed discussion of theories and their critics

• suggestions for further reading

The book is a vital resource for all students of tourism, leisure and management.

Contents

Introduction
How to Use This Book
Action Research
Autoethnography
Case Study
Constructionism
Content Analysis
Critical Realism
Critical Theory
Deduction
Delphi Method
Document Analysis
Empiricism
Epistemology
Ethical Practice
Ethnomethodology
Evaluation Research
Experiment
Feminism
Figurationalism
Grounded Theory
Hermeneutics
Interview/Focus Group
Modeling
Narrative
Paradigm
Phenomenology
Positivism
Post-Colonialism
Postmodernism
Realism
Repertory Grid
Survey
Symbolic Interactionism
Visual Methods

最近チェックした商品