So You Want to Do a Solo Show? (So You Want to Be...? career guides)

個数:

So You Want to Do a Solo Show? (So You Want to Be...? career guides)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848420847
  • DDC分類 792

Full Description

A unique guide to every aspect of putting on your own solo show: choosing the subject, raising the finance, booking the venue - and performing it!

More and more actors - faced with ever longer periods of unemployment - are turning to the solo show as a way of keeping active, keeping visible, and keeping the wolf from the door! This book is essential reading for anyone contemplating such a move, and comprehensively covers every aspect of putting on your own one-person show.

Being a veteran of the solo-show circuit, as a writer, performer and director, Gareth Armstrong is the ideal guide. He takes you step by step through each stage of the process:

• Choosing the right material - or devising your own

• Raising the finance

• Finding the venues

• Hiring a bookings manager and other personnel

• Arranging publicity

• Winning an audience

There is a special section on that mecca for solo shows, the Edinburgh Fringe, and an extensive appendix covering funding bodies, venues, festivals and more. Throughout the book, Armstrong illustrates his points with case studies of actual solo shows by performers such as Miriam Margolyes, Linda Marlowe and Guy Masterson.

'So You Want To Do A Solo Show? is a thorough, meticulous, hands-on, "how-to-do" manual, covering everything from the germination of an idea right through to the costing of the flyers. It is, I think, the most valuable read for any performer who has ever thought "If only I could have some control over the way my career is going"' Maureen Lipman, from her Foreword

最近チェックした商品