リテラシーと成人の脳機能<br>Can Literacy Change Brain Anatomy? : A Special Issue of the International Journal of Psychology (Special Issues of the International Journal of Psychology)

個数:

リテラシーと成人の脳機能
Can Literacy Change Brain Anatomy? : A Special Issue of the International Journal of Psychology (Special Issues of the International Journal of Psychology)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 70 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781841699684
  • DDC分類 153

基本説明

Brings together data from neuropsychology, neuroimaging studies and evoked potentials that analyse the impact of literacy on the functional organization of the adult brain.
"Special Issue of the International Journal of Psychology"

Full Description

Several studies have suggested that education and/or literacy may protect not only against the effects of biological aging but also against the clinical manifestation of cerebral neuropathology.

In clinical neuro-psychology, much debate has centered on whether the brain is more likely to degenerate as a result of overuse or underuse. There is a popular belief that an active mental life may delay the cognitive deterioration associated with normal aging. Animal studies also support the concept that environment can influence brain development.

This special issue brings together data from neuro-psychology and neuro-imaging studies, and evoked potentials that analyse the impact of literacy on the functional organization of the adult brain. Discussion of how specific life experiences such as learning how to read and write can change patterns of brain activation and implications of these findings for the theory of cognitive and brain reserve are presented.

Contents

1. Can Literacy Change Brain Anatomy? F. Ostrosky-Solís 2. Targeting Regions of Interest for the Study of the Illiterate Brain A. Castro-Caldas 3. Imaging Cognitive Reserve Y. Stern, N. Scarmeas, C. Habeck 4. Can Learning to Read and Write Change the Brain Organization? An Electrophysiological Study F. Ostrosky-Solís, M. A. García, M. Pérez 5. Culture or Education? Neuropsychological Test Performance of a Maya Indigenous Population F. Ostrosky-Solís, M. Ramírez, A. Lozano, H. Picasso, A. Vélez 6. Literacy and Cognitive Change among Ethnically Diverse Elders J. J. Manly, D. Byrd, P. Touradji, D. Sanchez, Y. Stern 7. There is Not any Specific Brain Area for Writing: From Cave-Paintings to Computers A. Ardila

最近チェックした商品