Stanley Kubrick at Look Magazine : Authorship and Genre in Photojournalism and Film

個数:

Stanley Kubrick at Look Magazine : Authorship and Genre in Photojournalism and Film

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781841506111
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

From 1945 to 1950, during the formative years of his career, Stanley Kubrick worked as a photojournalist for Look magazine. Offering a comprehensive examination of the work he produced during this period - before going on to become one of America's most celebrated filmmakers - Stanley Kubrick at Look Magazine sheds new light on the aesthetic and ideological factors that shaped his artistic voice.   Tracing the links between his photojournalism and films, Philippe Mather shows how working at Look fostered Kubrick's emerging genius for combining images and words to tell a story. Mather then demonstrates how exploring these links enhances our understanding of Kubrick's approach to narrative structure - as well as his distinctive combinations of such genres as fiction and documentary and fantasy and realism.

Contents

Introduction

PART I: Authorship: A Sociology of Production

Chapter 1: Psychosocial Context: A Formative Period. Stanley Kubrick at Look Magazine in the Lifespan

Chapter 2: Macro-objective Analysis: Look Magazine's Organizational Structure

Chapter 3: Micro-objectivity: The Work Culture at Look Magazine

Chapter 4: Macro-subjectivity: Look Magazine's Conception of Photojournalism

Chapter 5: Micro-subjectivity: Stanley Kubrick's Conception of Photojournalism and Film PART II: Genre: Contexts of Reception

Chapter 6: Photojournalism Genres: A Semantic/Syntactic/Pragmatic Approach

Chapter 7: Photography and Film: History, Ontology and Pragmatics

Chapter 8: From Photojournalism to Film: Transmedial Correspondences in the Formal and Stylistic Systems

Chapter 8: From Photojournalism to Film: Transmedial Correspondences in the Formal and Stylistic Systems

Chapter 9: Photography in Film: Photographic and Documentary Aspects of Kubrick's Films

Conclusion

最近チェックした商品