Supply Chain Cinema : Producing Global Film Workers (International Screen Industries)

個数:
  • 予約

Supply Chain Cinema : Producing Global Film Workers (International Screen Industries)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 188 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839024665

Full Description

Why are big budget films typically made across an array of seemingly dissociated sites?

Supply Chain Cinema shows how the production journeys of such films exemplify the principles of the supply chain, whose core imperative is to nimbly and opportunistically manufacturing wherever is most amenable and efficient.

Through extensive on-site investigations and in-depth interviews with film professionals, Kay Dickinson delivers nuanced insight into working practices in the UK and the UAE. Among the sites she examines is Warner Bros' permanent base at Leavesden Studios near London. From tax breaks designed to attract foreign projects to infrastructures, logistical support and expertise offered, she considers why Hollywood giants elect to make more of their films in Britain than in the USA.

Dickinson goes on to show how the UK's ambitions to enlarge its creative economies has opened up a host of competitive advantages with British higher education increasingly fashioned to conform to the needs of border-hopping enterprise, thus generating a workforce keenly adapted to the demands of blockbuster moviemaking.

Contents

Introduction
1. Welcome (to) the Supply Chain: Competition, Adaptation and Compliance with Globalized Big Budget Cinema
2. Hollywood Offshores to British Shores: Warner Bros' Leavesden Studios Rides the Rise of the Creative Economy
3. Training Creative Wizardry: How British Filmmaking Education Attracts Supply Chain Cinema
4. Greasing the Wheels of Transnational Media Production: The United Arab Emirates' Post-Oil Vision for Education
5. Production Migrates to the Migrants: Precarious Film Labour in the UAE's Free Zones
Conclusion
Bibliography
Index

最近チェックした商品