第二言語教室のコンテクストにおけるインタラクションを理解する<br>Understanding Interaction in the Second Language Classroom Context (Second Language Acquisition)

個数:

第二言語教室のコンテクストにおけるインタラクションを理解する
Understanding Interaction in the Second Language Classroom Context (Second Language Acquisition)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800410398
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This book provides an overview and analysis of the role that classroom interaction plays in instructed second language acquisition. The authors synthesise current state-of-the-art research on how classroom interaction benefits L2 learning through the lens of three theoretical perspectives: cognitive-interactionist (with a focus on how conversational interaction may promote L2 processing and learning), sociocultural (which assumes that cognitive advances are located within social interaction) and language socialisation (which examines how learners position themselves and are positioned in social interaction, and how they establish their membership in the target language community). They go on to critically examine how findings from this research can be applied to classroom practice in diverse L2 settings; they then provide pedagogical implications and suggested teaching activities to support L2 teachers and teacher educators in harnessing the benefits of classroom interaction for L2 learning.

Contents

Figure and Tables

Chapter 1. An Introduction

Chapter 2. Interaction in Classroom Settings: A Theoretical Account

Chapter 3. Second Language Instruction and Classroom Interaction

Chapter 4. Input and Output in Classroom Interaction

Chapter 5. A Role of Corrective Feedback for SLA

Chapter 6. Peer Interaction in Instructed Settings

Chapter 7. Technology-Enhanced Classroom Interaction

Chapter 8. Learner Engagement in Classroom Interaction

Chapter 9. L1 in Classroom Interaction and SLA

Chapter 10. Learner and Teacher Beliefs About Classroom Interaction

Chapter 11. Language Socialisation and Ethnography in the L2 Classroom

Chapter 12. Reflections and Thinking Ahead

Addendum: Classroom Teaching Activities

References

Index

最近チェックした商品