Advances in Accounting Education : Teaching and Curriculum Innovations (Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Advances in Accounting Education : Teaching and Curriculum Innovations (Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations)

  • ウェブストア価格 ¥30,987(本体¥28,170)
  • Emerald Publishing Limited(2017/09発売)
  • 外貨定価 US$ 141.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,405pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781787433441
  • DDC分類 657.071

Full Description

Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations publishes both
non-empirical and empirical articles dealing with accounting pedagogy. All
articles explain how teaching methods or curricula/programs can be improved.
Non-empirical papers are academically rigorous, and specifically discuss the
institutional context of a course or program, as well as any relevant tradeoffs
or policy issues. Empirical reports exhibit sound research design and
execution, and develop a thorough motivation and literature review, including
references from outside the accounting field, where appropriate.  Volume 21 includes papers that examine the
following topics: a commentary and analysis of the new CPA exam, a citation
analysis of Advances in Accounting
Education for volumes 1-15, and an application of methods for reducing writing
apprehension in students.  The volume
also includes a special section that focuses on active learning.  One article presents a series of active
learning assignments for use in introductory financial accounting classes while
the other manuscript presents the results of a survey of accounting faculty and
their incorporation of active learning techniques in their classes.

Contents

"A CITATION ANALYSIS AND REVIEW OF RESEARCH ISSUES AND METHODOLOGIES IN ADVANCES IN ACCOUNTING EDUCATION: TEACHING AND CURRICULUM INNOVATIONS" (1526); Elsie C. Ameen and Daryl M. Guffey "ARE WE WHAT WE TEST? A CRITICAL EXAMINATION OF THE CPA EXAMINATION" (1614); Timothy J. Fogarty and Suzanne Lowensohn 
"REDUCING WRITTEN COMMUNICATION APPREHENSION FOR STUDENTS IN TAX CLASSES" (1627); Tracy Noga and Timothy J. Rupert 
SPECIAL SECTION ON ACTIVE LEARNING  
"THE STATE OF ACCOUNTING EDUCATION IN BUSINESS SCHOOLS: AN EXAMINATION AND ANALYSIS OF ACTIVE LEARNING TECHNIQUES" (1630); Alan I. Blankley, David Kerr, and Casper E. Wiggins 
"ACTIVE LEARNING INNOVATIONS IN INTRODUCTORY FINANCIAL ACCOUNTING" (1532); Marsha Huber, Dave Law and Ashraf Khallaf

最近チェックした商品