Equitable and Inclusive IEPs for Students with Complex Support Needs : A Roadmap

個数:

Equitable and Inclusive IEPs for Students with Complex Support Needs : A Roadmap

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781681254630
  • DDC分類 371.9

Full Description

Students with complex support needs are at high risk for exclusion from general education and frequently require communication supports, assistive technology, and services from a variety of related service providers. Pre- and in-service educators need guidance on how to develop IEPs for this population. Organized around a process chart and covering each section in the IEP document, this book guides educators to create legally and ethically defensible IEPs that are also person-centered, useful, and meaningful.

Contents

About the Downloads
About the Authors
About the Contributors
Acknowledgments
Preface
SECTION I: Before the Meeting
Chapter 1 - Getting the Team Together
Appendix: Planning Worksheet—IEP Team Members
Chapter 2 - Organizing IEP Preparation and Communication
Appendix: IEP Team Data Collection Plan
Chapter 3 - Fostering Collaborative and Trusting Relationships with Families and
Students
Appendix: Resources for Communicating with Families
Chapter 4 - Discussing Data and Making Decisions
Appendix: Skill Data Collection Plan
SECTION II: Developing the IEP
Chapter 5 - Describing Present Levels of Functional and Academic Performance
Chapter 6 - Planning for Special Factors, Extended School Year, and Alternate
Assessment
Appendix: Summer Activities Planning Tool
Chapter 7 - Determining What Gets Taught: Curriculum and Goals
Appendix: Resources for Determining What Gets Taught
Chapter 8 - Identifying Supplementary Aids and Services
Appendix: Ecological Assessment With Supplementary Aids and Services
Chapter 9 - Determining the Least Restrictive Environment
Appendix: LRE Decision Flowchart
 
SECTION III: At the Meeting and Afterward
Chapter 10 - Setting an Agenda and Setting the Tone: Communication During the IEP
Meeting
Chapter 11 - After the Meeting: Implementing the IEP
Appendix: Resources for Implementing the IEP

最近チェックした商品