The Marriage of Maria Braun (Camden House German Film Classics)

個数:

The Marriage of Maria Braun (Camden House German Film Classics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781571135049
  • DDC分類 791.4372

Full Description

A new reading of Fassbinder's most popular film that highlights the roles of race and gender.

The Marriage of Maria Braun is the most popular film by the enfant terrible director Rainer Werner Fassbinder, the leading exponent of the "New German Cinema" of the early sixties to early eighties. It exemplifies his use and abuse of the genre of melodrama. Set in the immediate postwar period and centered around a strong female protagonist, Maria Braun (1978) was the first film in a trilogy that attempts to work through West Germany's fraught past and the legacy of Nazi Germany through the eyes of characters marginalized by their gender, race, sexuality, or (dis)ability. Maria attempts to navigate the poverty and sexism of the immediate postwar years by making her relationships with men, including the Black American G.I., Bill, as beneficial as possible. In the end, she discovers she has been a pawn in a power game between her husband, Hermann, for whom she has been pining while he has been in prison, and her lover, the industrialist Oswald. Yet Maria is also complicit in racism and white patriarchy, a fact that scholarship on the film has barely registered. In her new reading, Priscilla Layne draws on archival research, Critical Race Theory, Black Feminist Thought, and Critical Whiteness Studies to expand on the role of race and gender in the film.

Contents

Rising from the Ashes
Race and Gender in Postwar German Society
An Explosive Beginning
Milking Melodrama
Drama in Black and White
Love Stories Set in a War Zone
Undermining Melodrama
Fassbinder's Style
Music
A War Widow?
Coca Cola-nization
Intersectionality
The Melodrama of Race
Economic Wonderwoman
An Explosive Ending
Afterlife on the Stage
Credits
Notes

最近チェックした商品