Understanding and Using Challenging Educational Theories (3RD)

個数:

Understanding and Using Challenging Educational Theories (3RD)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 432 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781529672190
  • DDC分類 370.1

Full Description

Introducing: 20 key educational thinkers who have offered challenging perspectives on education

Exploring: Their ideas, how to apply them in practice and their relevance to teaching and learning today.

Understanding: The strengths and limitations of each theory and links to other concepts.

This third edition includes:

Two new chapters on the works of Diane Ravitch and Gloria Ladson-Billings
Revamped reflective tasks with a greater practical focus for the classroom
Fully updated chapters with links to current educational socio-political developments, and expanded critical commentary

This is an essential textbook for any university course that includes learning theory, with particular relevance for initial teacher education, education studies and early childhood degrees.

Karl Aubrey has recently retired from his post at Bishop Grosseteste University.

Alison Riley is the Programme Leader for the BA Early Childhood Studies at Bishop Grosseteste University.

The perfect companion to Aubrey & Riley: Understanding and Using Educational Theories 3e (9781529761306).

Contents

Introduction
Ch1 Abraham Maslow: The third force in psychology
Ch2 Carl Rogers: Learner-centred teaching and the fully functioning person
Ch3 A.S. Neill: Freedom to learn
Ch4 John Goodlad: The renewal of teaching and learning, schools and teacher education
Ch5 Basil Bernstein: Language codes, social class, pedagogy and the curriculum
Ch6 Ivan Illich: Deschooling society: challenging the concept of school
Ch7 Pierre Bourdieu: Theory of society
Ch8 Michel Foucault: Power, surveillance, discipline and control in education
Ch9 Loris Malaguzzi: The Reggio Emilia experience
Ch10 Nel Noddings: Caring in education
Ch11 Lawrence Stenhouse: Linking the curriculum with theory, research and practice
Ch12 Michael Apple: Ideology, knowledge, power, and the curriculum
Ch13 Henry Giroux: Critical pedagogy
Ch14 Howard Gardner: Multiple intelligences and education
Ch15 John Holt: Unschooling or home schooling
Ch16 bell hooks: Education as the practice of freedom
Ch17 Jack Mezirow: Transformative learning
Ch18 Linda Darling-Hammond: Equity in education: policy, teachers and teaching
Ch19 Diane Ravitch: From Champion To Critic Of The American Education System
Ch20 Gloria Ladson-Billings: Culturally Relevant Pedagogy

最近チェックした商品