Disciplining Democracy : How the Modern American University Transformed Student Activism (Histories of American Education)

個数:

Disciplining Democracy : How the Modern American University Transformed Student Activism (Histories of American Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501779961
  • DDC分類 378.19810973

Full Description

Disciplining Democracy reveals the political consequences for the triumph of "service learning" as the dominant pedagogical model of civic engagement in the modern American university. Volunteer-based civic engagement programs in higher education are popularly understood as curricular opportunities that enable young people to engage as citizens in campus and public life. But, as David S. Busch argues, these civic programs are also emblematic of a new political tradition in American higher education—a culture of "disciplining democracy"—that polices the boundaries of appropriate forms of citizenship both for the student and for the university itself.

Looking at seven different universities across two political eras, Busch unearths a common institutional trend: that student activists' demand for "action education" in the 1960s—a demand that many believed would reimagine the political role of the university—was reconstituted as university-sponsored volunteer programs by the 1980s. Disconnected from their political roots and visions, these programs became the source for the promotion of service learning as the primary model of the new civics in American higher education and an integral part of institutional strategies for responding to student activism. Embraced by universities big and small, private and public, the triumph of service learning as the new civics narrowed the political terrain of engaged citizenship and set limits on the modern American university's mission. In excavating the genealogy of the new civics and its institutional legacy, Disciplining Democracy offers a new way to understand the university as a political actor in American life.

最近チェックした商品