Nahid Persson Sarvestani : Towards a Liquid Authorship (Visionaries: the Work of Women Filmmakers)

個数:
  • 予約

Nahid Persson Sarvestani : Towards a Liquid Authorship (Visionaries: the Work of Women Filmmakers)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474479882

Full Description

This monograph offers a critical study of Nahid Persson Sarvestani's documentary practice across three decades. Highlighting the filmmaker's at times limited opportunities to record visible evidence in situ, the book frames her involvement with new documentary film technology and its influence on her practice. From a discursive point of view, Boel Ulfsdotter introduces the concept liquid authorship to position Persson Sarvestani's work by sparring the films' production history against different iterations of post-millennium documentary theory. In a bid to move the boundaries of traditional documentary forward, the author also studies how Persson Sarvestani applies first-person filmmaking in relation to the subject of documentary, including the relationship between director and enunciator.

The filmmaker's documentary output is reflected against the tenets of feminist theory. To establish their discursive urgency, Boel Ulfsdotter unpicks the films' fabric to comment on their aesthetic merits, narrative composition, including the impact of voice-over, vis-a-vis contemporary documentary practice.

最近チェックした商品