Cracking Gilles Deleuze's Crystal : Narrative Space-time in the Films of Jean Renoir

個数:

Cracking Gilles Deleuze's Crystal : Narrative Space-time in the Films of Jean Renoir

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474426299
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Jean Renoir is widely considered as one of the most important technical innovators and politically engaged filmmakers in cinema history. Reassessing the unique qualities of Renoir's influential visual style by interpreting his films through Gilles Deleuze's film philosophy, and through previously unpublished production files, Barry Nevin provides a fresh and accessible interdisciplinary perspective that illuminates both the consistency and diversity of Renoir's oeuvre. Exploring canonised landmarks in Renoir's career, including La Grande Illusion (1937) and La Règle du jeu (1939), the book also considers neglected films such as Le Bled (1929) and Diary of a Chambermaid (1946) to present a rounded analysis of this quintessential French auteur's oeuvre.

Contents

AcknowledgementsPreface

IntroductionTheorising Renoir's narrative style: Bazin, Faulkner, and Braudy. The future beyond the point de fuite: opening the image-temps to spaceOpen spaces / open futures: filming spatial politics Reading Deleuze on Renoir: critical opinionsDiscursive positioning: Renoir auteur

Chapter 1 - Teatro Mundi: Framing Urban Dynamics in Renoir's ParisIntroduction: Renoir, cinema and the cityLa Chienne (1931)Boudu sauvé des eaux (1932)La Règle du jeu (1939)Conclusion: Renoir's Ville-concept

Chapter 2 - From Desert to Dreamscape: Viewing Renoir's Rural Landscapes as Spatial ArenasIntroduction: opening the natural landscape to space-time Le Bled (1929)The Southerner (1945)The River (1951)Conclusion: dynamising the natural landscape

Chapter 3 - Portraying the Future(s) of the Front PopulaireIntroduction: theory and texts in contextLe Crime de Monsieur Lange (1936)Les Bas-fonds (1936)La Grande Illusion (1937)Conclusion: 'We are dancing on a volcano'.

Chapter 4 - Renoir's Crises Anti-réalistes: Framing le Temps GeléIntroduction: seeing time in the image planeDiary of a Chambermaid (1946)The Golden Coach (1952)Eléna et les hommes (1956)Conclusion: society and spectacle

ConclusionBibliography Appendix: Corpus Breakdown

最近チェックした商品