学業成就のための認知発達理論<br>Cognitive Development for Academic Achievement : Building Skills and Motivation

個数:

学業成就のための認知発達理論
Cognitive Development for Academic Achievement : Building Skills and Motivation

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781462547135
  • DDC分類 370.15

Full Description

This integrative text spotlights what educators need to know about children's cognitive development across grade levels (PreK-12) and content areas. The book provides a concise introduction to developmental neuroscience and theories of learning. Chapters on general cognitive abilities probe such crucial questions as what children are capable of remembering at different ages, what explains differences in effort and persistence, and how intelligence and aptitudes relate to learning. Domain-specific chapters focus on the development of key academic skills in reading, writing, math, science, and history. Multiple influences on academic achievement and motivation are explored, including school, family, cultural, and socioeconomic factors. Each chapter concludes with clear implications for curriculum and instruction.

Contents

I. Foundations
1. Introductory Issues
2. Brain Development and Cognitive Neuroscience
II. Domain-General Theories of Cognitive Skills and Motivation
3. Domain-General Theories of Learning
4. Memory Development
5. The Nature and Development of Motivation
6. Executive Function and Self-Regulation
7. The Development of Intelligence, Aptitude, and Expertise
8. The Development of Spoken Language Competence
III. Domain-Specific Academic Skills
9. The Development of Beginning Reading Skills
10. The Development of Reading Comprehension Skills
11. The Development of Writing Skills
12. The Development of Mathematical Competence
13. The Development of Scientific Reasoning Skills
14. The Development of Historical Understanding
IV. Conclusions
15. Putting It All Together: An Opportunity-Propensity Model of Achievement
References
Index

最近チェックした商品