Emerging Themes in Cognitive Development : Foundations 〈1〉 (Reprint)

個数:

Emerging Themes in Cognitive Development : Foundations 〈1〉 (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 307 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781461392224
  • DDC分類 150

Full Description

Emerging Themes in Cognitive Development, Volumes I and II offer the full spectrum of current knowledge and research trends in cognitive developmental psychology. The first volume provides a foundation by describing key discoveries in new areas of research and by thoroughly examining fundamental aspects of the field, including several demonstrations of formal modeling; the gains in prediction and precision that can be won by such mathematical analyses are the hallmark of cognitive development as a maturing science. The second volume traces the development of cognitive competence - denoting a change or increment in cognitive proficiency, understanding, or mastery - and includes analyses of innovative and previously unpublished studies. The primary challenge issued by many of the authors in this volume is to ensure the incorporation of new knowledge into educational practices. These volumes, which are milestones in cognitive developmental psychology, interest every researcher in the field.

Contents

I. New Theoretical Directions.- 1. Resistance to Interference: Developmental Changes in a Basic Processing Mechanism.- 2. The Ontogeny of Inhibition Mechanisms: A Renewed Approach to Cognitive Development.- 3. Domains of Fuzzy-Trace Theory.- II. New Formal Approaches.- 4. The Role of a Global Mechanism in Developmental Change in Speed of Processing.- 5. Individual Differences in Children, Studies, and Statistics: Applications of Empirical Bayes Methodology.- 6. On Determining the Dimension of Discontinuities in Human Learning and Development.- III. New Research Avenues.- 7. The Problem of Infantile Amnesia: Lessons from Fuzzy-Trace Theory.- 8. Development of Intentional Forgetting in Children.- 9. Direct and Indirect Assessments of Memory: Implications for the Study of Memory Development During Childhood.- IV. Afterword.- 10. Shifting Conceptions of Cognitive Development.- Author Index.

最近チェックした商品