学級ベースの調査とエビデンスに基づく実践:入門(第2版)<br>Classroom-based Research and Evidence-based Practice : An Introduction (2ND)

個数:
電子版価格
¥7,971
  • 電子版あり

学級ベースの調査とエビデンスに基づく実践:入門(第2版)
Classroom-based Research and Evidence-based Practice : An Introduction (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781446209226
  • DDC分類 370.72

基本説明

Drawing on a variety of relevant examples, this book demonstrates each stage of the research process and integrates each stage.

Full Description

This refreshing Second Edition offers a helpful overview of educational research for those training to be teachers, or setting out on classroom-based research projects. The book illustrates the nature and logic of the research process, and supports readers in critically evaluating the strengths and limitations of published studies.



Drawing on a variety of relevant examples, the book demonstrates each stage of the research process - including formulating research questions, selecting data collection techniques and deciding on approaches to data analysis - and usefully integrates each stage.



The new edition includes:

- an expanded treatment of data analysis

- new, discrete chapters looking at ethical issues, and at how teachers can research their own classrooms through the use of case studies

- discussion of research carried out by trainee teachers.



Clear and comprehensive, the examples included in the book demonstrate the range of topics that are suitable for research in the classroom and identify key factors for consideration when undertaking classroom-based research.



This book is essential reading for students, researchers, teachers and trainee teachers interested in doing research in the classroom.

Contents

PART ONE: LEARNING ABOUT EDUCATIONAL RESEARCH
The Professional Teacher and Educational Research
What Is This Thing Called Educational Research?
How Do Educational Researchers Think about Their Research?
What Strategies Do Educational Researchers Use?
How Can Teachers Research Their Own Classrooms?
PART TWO: LEARNING FROM EDUCATIONAL RESEARCH
Teachers Evaluating Research Quality
Teachers Evaluating Research Relevance
PART THREE: LEARNING THROUGH EDUCATIONAL RESEARCH
Teachers Planning Research
Teachers Prioritizing the Ethical Imperative in Classroom Research
Teachers Collecting Evidence through Research
Teachers Interrogating the Evidence from Classroom Studies
Teachers Making the Case through Reporting Research

最近チェックした商品