Autoethnography in Undergraduate Writing Courses (2020. XXII, 190 S. 1 Abb. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Autoethnography in Undergraduate Writing Courses (2020. XXII, 190 S. 1 Abb. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥10,788(本体¥9,808)
  • PETER LANG(2020発売)
  • 外貨定価 EUR 42.15
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 196pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥10,178(本体¥9,253)
  • PETER LANG(2020発売)
  • 外貨定価 US$ 47.25
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 184pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433181436

Full Description

Autoethnography in Undergraduate Writing Courses blends narrative and analysis in an engaging and applicable account of how the genre of autoethnography can be a valuable addition or alternative to traditional research assignments.

Many writing teachers struggle to motivate and equip students to conduct meaningful and effective research. Practicing autoethnography—the scholarly combination of personal reflection, artistic representation, and social/cultural research—provides an opportunity for students to research and write about something that genuinely interests them: their own experiences.

A genre of personal writing, autoethnography is comparable to pedagogy pioneered by expressivists like Donald Murray, Peter Elbow, and Wendy Bishop, among others. However, combining personal writing with research—as autoethnography does—is more rare. Some compositionists have already used autoethnography in their own research and teaching, but this book demonstrates why more compositionists should consider adopting autoethnography into their pedagogy.

The author shares his own experience teaching autoethnography at the undergraduate level, modeling its potential and demonstrating its impact. Written in a lively, conversational voice, the book presents substantial qualitative research, including samples of student writing, supplemented by student interviews and surveys.

These data indicate that practicing autoethnography can have unusually, if not uniquely, positive effects on students' lives. Specifically, the author identifies and illustrates eight outcomes of practicing autoethnography: increased reflexivity, improved research and writing skills, greater awareness of ethical issues, critical empowerment, therapeutic catharsis, enjoyment, and the development of a sense of community.

Contents

Foreword - Preface - Acknowledgments - Introduction - What Is That?" Defining Autoethnography - "How Do You Do That?" Practicing Autoethnography - "How Do You Teach That" Autoethnographic Pedagogy - Self and Context: Increasing Reflexivity - Audience Awareness: Improving Writing Skills - Relevant References: Improving Research Skills - Writing Rightly: Ethical Consideration- Writing Wrongs: Critical Empowerment - Creative Catharsis: Therapeutic Potential - Enjoyment and A Sense of Community - What Could Go Wrong?" Critique and Concern - Conclusion - Index.

最近チェックした商品