語学テスト:社会的転回<br>Language Testing : The Social Dimension (Language Learning Monograph)

個数:

語学テスト:社会的転回
Language Testing : The Social Dimension (Language Learning Monograph)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 291 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405155434
  • DDC分類 418.0076

基本説明

Argues that traditional approaches to ensuring social fairness in tests go some way to addressing social concerns, but a broader perspective is necessary if we are to fully understand the social dimension of language assessment.

Full Description

Winner of the SAGE/ILTA Award for Best Book on Language Testing 2009 This volume focuses on the social aspects of language testing, including assessment of socially situated language use and societal consequences of language tests. The authors argue that traditional approaches to ensuring social fairness in tests go some way to addressing social concerns, but a broader perspective is necessary to examine the functions of tests on a societal scale.

 



Considers these issues in relation to language assessment in oral proficiency interviews, and to the assessment of second language pragmatics.

Argues that traditional approaches to ensuring social fairness in tests go some way to addressing social concerns, but a broader perspective is necessary if we are to fully understand the social dimension of language assessment.

Contents

Series Editor's Foreword xi

Acknowledgements xv

Chapter 1 Introduction 1

Chapter 2 Validity and Social Dimension of Language Testing 9

Chapter 3 The Social Dimension of Proficiency: How Testable Is It? 43

Chapter 4 Psychometric Approaches to Fairness Bias and DIF 81

Chapter 5 Fairness Reviews and Codes of Ethics 129

Chapter 6 Language Tests and Social Identity 149

Chapter 7 Language Assessments at School: Social Values and Policy 203

Chapter 8 Where to From Here? Implications of Research and Training 247

References 257

Index 285

最近チェックした商品