児童と絵画<br>Children and Pictures : Drawing and Understanding (Understanding Children's Worlds)

個数:

児童と絵画
Children and Pictures : Drawing and Understanding (Understanding Children's Worlds)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 377 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405105439
  • DDC分類 155.413

基本説明

Aims to re-establish children's drawing as part of mainstream child development.

Full Description

In Children and Pictures, Richard P. Jolley critiques both the historical and contemporary studies conducted in the field of children's making and understanding of pictures. Some highlights of Children and Pictures are:



What develops, and why, in children's representational and expressive drawing, both in typical, atypical, and cross-cultural populations.
The developing relationship between production and comprehension of pictures.
Children's understanding of pictures as symbolic representations.
Practical and applied uses of drawings, particularly in clinical and legal settings.
Diverse educational practices of teaching drawing across the world.

Presenting up-to-date research and pointing towards future topics of study, Children and Pictures brings the study of children's drawings into mainstream child development studies. This is an edifying resource for students, researchers, practitioners, parents, artists, and educators in the field.

Contents

Acknowledgments vi

Credits viii

Introduction 1

1 The Development of Representational Drawing 6

2 The Development of Expressive Drawing 36

3 Drawings from Children in Special Populations 67

4 Production and Comprehension of Representational Drawing 95

5 Children's Understanding of the Dual Nature of Pictures 127

6 Drawings as Measures of Internal Representations 153

7 Drawings as Assessment Tools: Intelligence, Personality and Emotionality 180

8 Drawing as Memory Aids 216

9 Cultural Influences on Children's Drawings 247

10 The Education of Drawing 272

11 Future Directions 314

Further Reading 330

References 331

Author Index 362

Subject Index 371

Plates appear between pages 184 and 185

最近チェックした商品