日本映画とパンク文化<br>Japanese Cinema and Punk : Intermedial Exchanges (World Cinema)

個数:

日本映画とパンク文化
Japanese Cinema and Punk : Intermedial Exchanges (World Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350378568
  • DDC分類 791.430952

Full Description

In Japanese Cinema and Punk, Mark Player examines how the do-it-yourself ethos of punk empowered a new generation of Japanese filmmakers during a period of crisis and change in Japan's film industry.

Drawing on rare materials and first-hand interviews with key figures from the jishu eiga (self-made film)
tradition, including Ishii Gakuryu (formerly Ishii Sogo), Yamamoto Masashi, Tsukamoto Shin'ya, and Fukui Shozin, Player explores how punk's bricolage style was leveraged to create exciting intermedial film aesthetics. These aesthetics were influenced by rock music, graffiti art, street performance, handmade animation, television, and other mass media.

By considering the practical, phenomenological, and political ramifications of combining diverse media elements, Player offers in-depth analyses of films such as Burst City (1982), Robinson's Garden (1987), Tetsuo: The Iron Man (1989), and more. He further traces the changing sociocultural position of Japan's punk generation throughout the 1980s—from its euphoric early-80s peak to the growing disillusionment caused by its mainstream co-optation and convergence.

Contents

Introduction: Anarchy in Japan
1. Apathy and Atrophy: The emergence of Japan's punk generation
2. Synergies and Analogues: Exchanges between self-made film and punk
3. Liberation and Capitulation: Burst City and the politics of musicality
4. Placemaking and Resistance: The competing mediascapes of Robinson's Garden
5. Assimilation and Symbiosis: Tetsuo: The Iron Man and the intermedial (cyber)punk body
6. Space and Feeling: The explosive sound of Pinocchio 964
Notes
References
Works Cited
Index

最近チェックした商品