中国における現代芸術映画文化<br>Contemporary Art Cinema Culture in China (Global East Asian Screen Cultures)

個数:

中国における現代芸術映画文化
Contemporary Art Cinema Culture in China (Global East Asian Screen Cultures)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350370104
  • DDC分類 791.430951

Full Description

How do contemporary Chinese audiences access art cinema? What are the alternative channels for the distribution and exhibition of art cinema in China? How is Chinese art cinema changing with the booming of internet media and commodity culture in the 21st century?

To answer these questions, Xiang Fan explores the dynamic networks of art cinema in China in the 21st century, highlighting the cultural practices of intermediaries such as independent programmers, internet critics, and fan translators. Offering insights gleaned from original ethnographic research, Fan reveals how these intermediary practitioners think about cinema, negotiate judgement and appreciation, construct a discourse of value and taste, and most importantly, constitute a coordinated and interrelated network for the sharing of art cinema. She argues that although their motivation was derived from a cinephilia seeking to forge an alternative mode of distribution and reception, the 'new' cinema culture they have produced simultaneously negotiates a subtly complicit relationship with authoritative and market forces. In doing so, she offers an original interdisciplinary perspective on contemporary art cinema culture in Chinese society.

Contents

Introduction
1. Home space and piracy: The emergence of grassroots cinephile culture
2.Towards an 'alternative' public cinematic space? Mapping power dynamics of art cinema venues
3.'Independent' exhibition: Mediating between underground and publicity
4. Networked internet critics: From amateur to entrepreneur
5. Fan translation: Volunteering in the margin
Conclusion
Bibliography
Index

最近チェックした商品