著作権をめぐる階級闘争:ソーシャルメディア時代の創造的経済<br>Copyright Class Struggle : Creative Economies in a Social Media Age

個数:

著作権をめぐる階級闘争:ソーシャルメディア時代の創造的経済
Copyright Class Struggle : Creative Economies in a Social Media Age

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781316645031
  • DDC分類 346.0482

Full Description

Earning an income in our time often involves ownership of or control over creative assets. Employing the law and philosophy of economics, this illuminating book explores the legal controversies that emerge when authors, singers, filmmakers, and social media barons leverage their rights into major paydays. It explores how players in the entertainment and technology sectors articulate claims to an ever-increasing amount of copyright-protected media. It then analyzes efforts to reform copyright law, in the contexts of 1) increasing the rights of creators and sellers, and 2) allocating these rights after employment and labor disputes, constitutional challenges to intellectual property law, efforts to legalize online mashups and remixes, and changes to the amount of streaming royalties paid to actors and musicians. This work should be read by anyone interested in how copyright law - and its potential reform - shapes the ownership of ideas in the social media age.

Contents

1. On owning ideas in our time; Part I. IP Disparities: 2. Authors as hired hands; 3. Independent invention and its discontents; Part II. IP Liberties: 4. Hollywood's copyright exemptions?; 5. The Beijing consensus; Part III. Pirate's Dilemmas: 6. The inquisitorial internet; 7. Why we can't build universal digital libraries; 8. Conclusion.

最近チェックした商品