Overheard Voices : Address and Subjectivity in Postmodern American Poetry (Literary Criticism and Cultural Theory)

個数:

Overheard Voices : Address and Subjectivity in Postmodern American Poetry (Literary Criticism and Cultural Theory)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 172 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138833319
  • DDC分類 664.3

Full Description

Overheard Voices examines poetic address and in particular apostrophe (the address of absent or inanimate others) in the work of four post-World War II American poets, with a focus on loss, desire, figuration, audience, and subjectivity. By approaching these crucial issues from an unexpected angle--through a study of the seldom-examined lyric "you"--Overheard Voices offers new insight into both contemporary lyric and the lyric genre more generally. The book offers detailed readings of Sylvia Plath, James Merrill, Louise Glück, and Frank Bidart.

Contents

Introduction: The fluidity of damaged Form: Theorizing Postmodern Address Chapter One: Recovering You: Apostrophe in Sylvia Plath's Ariel Chapter Two: Familiar Projections: James Merrill's Changing Light at Sandover Chapter Three: Buried with the Romantics: Louise Glück's The Wild Iris Chapter Four: Homo Faber: Frank Bidart's Desire and Elegy Conclusion: A dream of this room: Self-Effacement, Lyric Space, and Negative Identification Works Cited

最近チェックした商品