マルクス主義映画論<br>Marxism Goes to the Movies

個数:
  • ポイントキャンペーン

マルクス主義映画論
Marxism Goes to the Movies

  • ウェブストア価格 ¥32,963(本体¥29,967)
  • Routledge(2019/12発売)
  • 外貨定価 US$ 170.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 598pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 218 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138677869
  • DDC分類 791.436581

Full Description

Introducing the key concepts and thinkers within the Marxist tradition, Marxism Goes to the Movies demonstrates their relevance to film theory and practice past and present.

Author Mike Wayne argues that Marxist filmmaking has engaged with and transformed this popular medium, developing its potential for stimulating revolutionary consciousness. As the crisis of capitalism deepens, this history and these resources are vital for a better future. Marxism is one of the few approaches that can bring together political, economic, formal and cultural analysis into a unified approach of studying film, and how films in turn can help us understand and even critically interrogate these forces. The book examines how filmmakers, who have been influenced by Marxism, have made some of the most significant contributions to film culture globally, and provides historical perspective on the development of Marxism and film. Each chapter covers a broad theme that is broken down into sections that are cross-referenced throughout, providing helpful navigation of the material.

Clear and concise in its arguments, this is an ideal introduction for students of Marxism and film, inviting readers to deepen their knowledge and understanding of the subject.

Contents

Chapter 1: Marxism

Chapter 2: History

Chapter 3: Methodologies

Chapter 4: Production

Chapter 5: Form

Chapter 6: Ideology

Chapter 7: Realism

Chapter 8: Culture