Managing Global Business

個数:

Managing Global Business

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 460 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137348258
  • DDC分類 658.049

Full Description

This is an exciting new introductory textbook which delivers a truly global exploration of international business. It provides an accessible and engaging overview of the key theories and models that underpin the global economy. The text gives attention to the challenges and ambitions of businesses in the developing world, including small and family-run businesses, as well as those of 'born-global' companies. Managing Global Business takes a practical approach to link theoretical concepts to real-world situations and offers a varied discussion into the key activities of the international manager, and a useful guide on employability opportunities. 

This textbook is recommended for established institutions as well as the rapidly expanding network of education centres in the developing world.  It is designed as a core text for students of International Business and Business Management degrees at undergraduate and postgraduate level.

Contents

PART I: GLOBAL POSSIBILITIES
1. International Trade
2. International Growth and Diversification
PART II: GLOBAL MARKETS
3. International Risk Analysis
4. Positioning Risk Analysis
5. Market Entry Decisions
6. International Markets
PART III: GLOBAL LOCATIONS
7. Import and Export
8. Foreign Direct Investment
9. International Value and Supply Chains
PART IV: GLOBAL STRATEGIES, ALLIANCES AND STRUCTURES
10. International Business Strategies
11. Global Strategic Alliances
12. Organisational Issues
PART V: GLOBAL REGULATION AND FINANCE
13. The International Regulatory Framework
14. International Accounting
15. International Finance
PART VI: GLOBAL MANAGEMENT OF PEOPLE
16. International Culture and Business
17. International Human Resource Management
18. Corporate Social Responsibility.

最近チェックした商品