神経科学の哲学<br>Philosophy of Neuroscience (Elements in Philosophy of Mind)

個数:

神経科学の哲学
Philosophy of Neuroscience (Elements in Philosophy of Mind)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 75 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108931502
  • DDC分類 612.8233

Full Description

This Element provides a comprehensive introduction to philosophy of neuroscience. It covers such topics as how neuroscientists procure knowledge, including not just research techniques but the use of various model organisms. It presents examples of knowledge acquired in neuroscience that are then employed to discuss more philosophical topics such as the nature of explanations developed in neuroscience, the different conception of levels employed in discussions of neuroscience, and the invocation of representations in neuroscience explanations. The text emphasizes the importance of brain processes beyond those in the neocortex and then explores what makes processing in neocortex different. It consider the view that the nervous system consists of control mechanisms and considers arguments for hierarchical vs. heterarchical organization of control mechanisms. It concludes by considering implications of findings in neuroscience for how humans conceive of themselves and practices such as embracing norms.

Contents

1. Introduction: What is Philosophy of Neuroscience?; 2. What are neurons and neural processes?; 3. How do neuroscientists learn about the nervous system?; 4. From whom do neuroscientists learn about the nervous system?; 5. What has neuroscience learned?; 6. How do neuroscientists explain activities of the nervous system?; 7. What are levels in neuroscience and are they reducible?; 8. Do neural processes represent anything?; 9. What is distinctive about neocortex?; 10. How is the whole nervous system organized?; 11. What does neuroscience teach us about who we are?