Ethics and Context in Second Language Testing : Rethinking Validity in Theory and Practice

個数:
電子版価格
¥8,069
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

Ethics and Context in Second Language Testing : Rethinking Validity in Theory and Practice

  • ウェブストア価格 ¥32,752(本体¥29,775)
  • Routledge(2023/11発売)
  • 外貨定価 US$ 170.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 594pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032471778
  • DDC分類 418.0076

Full Description

This innovative, timely text introduces the theory and research of critical approaches to language assessment, foregrounding ethical and socially contextualized concerns in language testing and language test validation in today's globalized world.

The editors bring together diverse perspectives, qualitative and quantitative methodologies, and empirical work on this subject that speak to concerns about social justice and equity in language education, from languages and contexts around the world - offering an overview of key concepts and theoretical issues and field-advancing suggestions for research projects.

This book offers a fresh perspective on language testing that will be an invaluable resource for advanced students and researchers of applied linguistics, sociolinguistics, language policy, education, and related fields - as well as language program administrators.

Contents

List of contributors

PART I THE ETHICAL CONTEXTUALIZATION OF VALIDITY

Chapter 1: Contexts, constructs, and ethics

M. Rafael Salaberry and Albert Weideman

Chapter 2: Validity and validation: an alternative perspective

Albert Weideman and Bart Deygers

PART II AGENCY AND EMPOWERMENT PROMPTED BY TEST ADEQUACY

Chapter 3: The racializing power of language assessments

Casey Richardson

Chapter 4: "It's not their English": narratives contesting the validity of a high-stakes test

Gordon Blaine West and Bala Thiruchelvam

Chapter 5: The ethical potential of L2 portfolio assessment: a critical perspective review

Mitsuko Suzuki

PART III SOCIOINTERACTIONAL PERSPECTIVES ON ASSESSMENT

Chapter 6: Portfolio assessment: facilitating language learning in the wild

Elisa Räsänen and Piibi-Kai Kivik

Chapter 7: The role of an inscribed object in a German classroom-based paired speaking assessment: does the topic card elicit the targeted speaking and interactional competencies?

Katharina Kley

Chapter 8: L1-L2 speaker interaction: affordances for assessing repair practices

Katharina Kley, Silvia Kunitz and Meng Yeh

Chapter 9: Yardsticks for the future of language assessment: disclosing the meaning of measurement

Albert Weideman

Index