Marginality Beyond Return : US Cuban Performances in the 1980s and 1990s (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

個数:

Marginality Beyond Return : US Cuban Performances in the 1980s and 1990s (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 308 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032138107
  • DDC分類 792.089687291073

Full Description

This study is an exploration of US Cuban theatrical performances written and staged primarily between 1980 and 2000.

Lillian Manzor analyzes early plays by Magali Alabau, Jorge Ignacio Cortiñas, María Irene Fornés, Eduardo Machado, Manuel Martín Jr., and Carmelita Tropicana as well as these playwrights' participation in three foundational Latine theater projects --INTAR's Hispanic Playwrights-in-Residence Laboratory in New York (1980-1991), Hispanic Playwrights Project at South Coast Repertory Theater in Costa Mesa, CA (1986-2004), and The Latino Theater Initiative at Center Theater Group's Mark Taper Forum in Los Angeles (1992-2005). She also studies theatrical projects of reconciliation among Cubans on and off the island in the early 2000s. Demonstrating the foundational nature of these artists and projects, the book argues that US Cuban theater problematizes both the exile and Cuban-American paradigms. By investigating US Cuban theater, the author theorizes via performance, ways in which we can intervene in and reformulate political and representational positionings within the context of hybrid cultural identities.

This book will of great interest to students and scholars in Performance Studies, Transnational Latine Studies, Race and Gender studies.

Contents

Acknowledgements




Introduction



Chapter 1: Uno: Mister, Don't Touch the Banana: Transculturation, Networks of Proximity, and US Cuban Theater



Chapter 2: Dos: Momento renacentista: US Cubans and Latine Off-Off-Broadway



Chapter 3: Tres: ¡Ay mama Inés!: Gender, Ethnicity, Blackness, and Racism



Chapter 4: Cuatro: La vida en rosa: Carmelita Tropicana's Performative Excess



Chapter 5: Cinco: ''Todos por lo mismo'': From Bridges to Greater Cuba

Index

最近チェックした商品