児童・青年のCBT<br>CBT with Children, Young People and Families

個数:

児童・青年のCBT
CBT with Children, Young People and Families

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780857027276
  • DDC分類 618.9289142

基本説明

Provides accessible knowledge and practice skills for professional staff working with troubled children and young people in real-world settings.

Full Description

This timely book uniquely addresses the application of CBT to children and young people within health, school and community contexts.

With the recent expansion of increasing access to psychological therapies (IAPT) CBT is increasingly applied to work with children outside the traditional therapy clinic. This book provides accessible knowledge and practice skills for professional staff working with troubled children and young people in real-world settings. Taking into consideration complex difficulties that do not always fit fixed length treatments, the authors take a much-needed realistic approach to applying CBT to childhood problems.

This is relevant and accessible reading for a wide range of specialist child trainees and practitioners, including new IAPT therapists, counsellors, nurses, teachers and social workers.

Peter Fuggle, Sandra Dunsmuir & Vicki Curry are co-Directors of the UCL accredited Certificate, Diploma & Masters course on Cognitive Behaviour Therapy and other outcomes based interventions (CBTOBI) delivered at the Anna Freud Centre in London.

Contents

Introduction
PART ONE: KNOWLEDGE OF CHILDREN AND THEIR CONTEXT
Parents and Child Development
The Wider Context: Families, Schools, Culture and Safety
Childhood Problems and Distress
PART TWO: CORE CBT PRACTICE
Assessment and Formulation
Evaluating Practice
Setting the Right Context
Therapeutic Alliance
Collaboration
Strengthening the Therapeutic Process
Facilitating Psychological Understanding
Facilitating Acceptance and Coping
Facilitating Change: Behavioural Techniques
Facilitating Change: Cognitive Techniques
PART THREE: CBT IN CONTEXT
Moderating Factors to Effective Practice
The Role of Supervision
What to Do if CBT Is Not Working
References
Index

最近チェックした商品