The Aesthetics of Mythmaking in German Postwar Culture

個数:

The Aesthetics of Mythmaking in German Postwar Culture

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810146686
  • DDC分類 943.087

Full Description

Debunking myths plays a crucial role in media literacy, but doing so can let us overlook why myths are created in the first place and why we need them. AndrÉ Fischer draws on key examples from German postwar culture, from novelists Hans Henny Jahnn and Hubert Fichte, to sculptor and performance artist Joseph Beuys, and filmmaker Werner Herzog, to show that myth is an indispensable human practice in times of crisis.

Against the background of the nineteenth-century visions of a new mythology and its ideological continuation in Nazism, new forms of mythmaking in the narrative, visual, and performative arts emerged as an aesthetic paradigm in postwar modernism. Boldly rewriting the cultural history of an era and setting in transitional, The Aesthetics of Mythmaking in German Postwar Culture counters the predominant narrative of an exclusively rational VergangenheitsbewÄltigung ("coming to terms with the past"). Far from being merely reactionary, the turn toward myth offered a dimension of existential orientation that had been neglected by other influential aesthetic paradigms of the postwar period. Fischer's wide-ranging, transmedia account offers an inclusive perspective on myth beyond mere storytelling and instead develops mythopoesis as a formal strategy of modernism at large.

最近チェックした商品