Beyond Compliance in Early Childhood Education : Centering Disability, Freedom, and Belonging (Early Childhood Education Series)

個数:

Beyond Compliance in Early Childhood Education : Centering Disability, Freedom, and Belonging (Early Childhood Education Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780807786635
  • DDC分類 372.21087

Full Description

What might it mean for young children with disabilities to experience freedom and belonging from their earliest moments in school?

This volume provides an in-depth discussion and analysis of how critical perspectives on disability can inform our work with children, families, and teachers in early childhood settings. Thirty international contributors center disability and prioritize children's perspectives across a variety of contexts, including Head Start, community-based centers, public school classrooms, and home visiting.

This one-of-a-kind book argues that a focus on disability and ableism is necessary for countering traditional developmental perspectives and oppressive notions of "normalcy" to cultivate freedom and belonging for marginalized young children.

Chapter topics include:



Histories and contexts of ableism in early childhood.
Affirming and supporting positive disability identity in early childhood.
Creating interdependence and relationships of support with and between children in early care settings.
Recognizing children's varied socio-emotional expressions as legitimate.
Children's expansive, multilingual, and multimodal meaning-making in the context of standardized academic goals.
Honoring marginalized families' priorities, engagement strategies, and meaningful resistance.
Integrating Indigenous, Black feminist, and/or disability justice perspectives in teacher education.

最近チェックした商品