中心から周縁へ:教育調査における自己定義<br>From Center to Margins : The Importance of Self-Definition in Research

個数:

中心から周縁へ:教育調査における自己定義
From Center to Margins : The Importance of Self-Definition in Research

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 154 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780791467718
  • DDC分類 370.7

基本説明

Considers perspectives from a diverse group of women educational researchers of color who center their discussion within the margins rather than from the center.

Full Description

Considers perspectives from a diverse group of women educational researchers of color who center their discussion within the margins rather than from the center.

In From Center to Margins, women educational researchers of color, trained in mainstream Euro-American traditions, interpret the experiences of those, including themselves, who are marginalized by these very traditions. Deliberately looking at research from within the margins rather than from the center, the contributors detail how their perspectives influence the way they frame questions for study, develop procedures to investigate them, and devise strategies for answering them. The contributors offer an alternative to the dominant perspective in educational research that uses its power to determine who shall be centered and who, marginalized. This book presents the margins, where women and other people of color reside intellectually, not as deficient areas from which we need to escape, but as legitimate sites where knowledge, useful to wider audiences, has been and will continue to be generated.

Contents

Foreword
Christine E. Sleeter

Introduction. Women Researchers of Color: Have We Come a Long Way
Olga M. Welch and Diane S. Pollard

1. Women of Color and Research: A Historical and Contemporary Context
    Diane S. Pollard

2. Making Intellectual Space: Self-determination and Indigenous Research
    Frances V. Rains 

3. Reflections on the Process of Becoming an Academician
    Barbara Curry

4. Language, Literacy and Culture: Intersections and Implications
    Sonia Nieto 

5. The Outsider within Multicultural Education: Understanding the Field from a Marginalized Viewpoint
    Valerie Ooka Pang

6. Seeing with the Cultural Eye: Different Perspectives of African American Teachers and Researchers
    Jacqueline Jordan Irvine

7. Response to Papers on From Center to Margin: The Importance of Self-definition in Research
    Maxine Greene

8. Making the Familiar Strange: Inclusion, Exclusion, and Erasure: Summarizing the Philosophies of Women Researchers of Color
    Olga M. Welch

Contributors
Index 

最近チェックした商品