The Making of a New 'Indian' Art : Artists, Aesthetics and Nationalism in Bengal, c.1850-1920 (Cambridge South Asian Studies)

個数:

The Making of a New 'Indian' Art : Artists, Aesthetics and Nationalism in Bengal, c.1850-1920 (Cambridge South Asian Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521052733
  • DDC分類 709.5414

Full Description

This book offers a path-breaking analysis of the transformations that occurred in the art and aesthetic values of Bengal during the colonial and nationalist periods. Tapati Guha-Thakurta moves beyond most existing assumptions and narratives to explore the complexities and diversities of the changes generated by Western contacts and nationalist preoccupation's in art. She examines the shifts both in the forms and practices of painting as well as in the ideas and opinions about Indian art during the late nineteenth and early twentieth centuries.

Contents

List of illustrations; Photographic acknowledgements; Abbreviations; Glossary; Preface; Introduction; 1. Artisans, artists and popular picture production in nineteenth-century Calcutta; 2. The art-school artists in Calcutta: professions, practice and patronage in the late nineteenth century; 3. Indigenous commercial enterprise and the popular art market in Calcutta: the emergence of a new Indian iconography; 4. Tradition and nationalism in Indian art: art-histories and aesthetic discourse in Bengal in the late nineteenth century; 5. Orientalism and the new claims for Indian art: the ideas of Havell, Coomaraswamy, Okakura and Nivedita; 6. The contest over tradition and nationalism: differing aesthetic formulations for 'Indian' painting; 7. Artists and aesthetics: Abanindranath Tagore and the 'New School of Indian Painting'; Epilogue: the twenties; Bibliography; Index.

最近チェックした商品