マルチモーダル映画分析<br>Multimodal Film Analysis : How Films Mean (Routledge Studies in Multimodality)

個数:
電子版価格
¥11,320
  • 電子版あり

マルチモーダル映画分析
Multimodal Film Analysis : How Films Mean (Routledge Studies in Multimodality)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 338 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415883511
  • DDC分類 791.4301

基本説明

This book presents a new basis for the empirical analysis of film. Starting from an established body of work in film theory, the authors show how a close incorporation of the current state of the art in multimodal theory, including accounts of the syntagmatic and paradigmatic axes of organisation, discourse semantics and advanced 'layout structure', provides a methodology by which concrete details of film sequences drive mechanisms for constructing filmic discourse structures.

Full Description

This book presents a new basis for the empirical analysis of film. Starting from an established body of work in film theory, the authors show how a close incorporation of the current state of the art in multimodal theory—including accounts of the syntagmatic and paradigmatic axes of organisation, discourse semantics and advanced 'layout structure'—builds a methodology by which concrete details of film sequences drive mechanisms for constructing filmic discourse structures. The book introduces the necessary background, the open questions raised, and the method by which analysis can proceed step-by-step. Extensive examples are given from a broad range of films.

With this new analytic tool set, the reader will approach the study of film organisation with new levels of detail and probe more deeply into the fundamental question of the discipline: just how is it that films reliably communicate meaning?

Contents

Selected Contents: 1. Analyzing film 2. Semiotics and documents 3. Constructing the semiotic mode of film 4. Christian Metz and the grande syntagmatique of the image track 5. Foundations for analysis: filmic units 6. The paradigmatic organization of film 7. The syntagmatic organization of film 8. Combining syntagmatic and paradigmatic analysis: a detailed example 9. Conclusions and outlook

最近チェックした商品