V.クック著/第二言語学習と言語教育(第5版)<br>Second Language Learning and Language Teaching : Fifth Edition (5TH)

個数:

V.クック著/第二言語学習と言語教育(第5版)
Second Language Learning and Language Teaching : Fifth Edition (5TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 334 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415713801
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Second Language Learning and Language Teaching provides an introduction to the application of second language acquisition research to language teaching. Assuming no previous background in second language acquisition or language teaching methods, this text starts by introducing readers to the basic issues of second language acquisition research. It then examines how people learn particular aspects of the second language, such as grammar, vocabulary, pronunciation and the writing system, and at the strategies they adopt in their learning and the differences between individuals. Final chapters look at second language learning in a broader context - the goals of language teaching and how teaching methods relate to SLA research. This newly updated fifth edition builds on the comprehensive scope of earlier editions while also addressing more recent developments in the field, particularly multilingual approaches to language teaching.

Contents

Preface: Teacher's Foreword. Chapter 1: Background to second language acquisition research and language teaching. Chapter 2: Learning and teaching different types of grammar. Chapter 3: Learning and teaching vocabulary. Chapter 4: Acquiring and teaching pronunciation. Chapter 5: Acquiring and teaching a new writing system. Chapter 6: Strategies for communicating and learning. Chapter 7: Individual differences in L2 users and L2 learners. Chapter 8: The L2 user and the native speaker. Chapter 9: The goals of language teaching. Chapter 10: General models of L2 learning. Chapter 11: Second language learning and language teaching styles. Coursebooks mentioned. References.

最近チェックした商品