Researching Geography : The Indian Context (2ND)

個数:

Researching Geography : The Indian Context (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 268 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367207946
  • DDC分類 910.72

Full Description

This book is a one-stop comprehensive guide to geographical inquiry. The volume:




traces the step-by-step account of the whys and the hows of research methodology;



introduces complexities of the geographical perspective, selection of research topic, choice of supervisor and formulation of research proposal;



fine-tunes the sequence of data collection, analysis, representation and interpretation, and spells out the skill of writing research with geographic flavour; and



reinforces concepts and ideas with examples so as not to leave any scope for ambiguity.

The second edition updates on the variety of emerging perspectives in geographic research, use of spatial technologies in practice, sampling at different spatial levels and insightful interpretation of data.

Lucid, engaging and accessible, this book will be an essential companion for researchers and students of geography, social sciences and South Asian studies.

Contents

PART I: Laying the foundation 1. What is geographic perspective? 2. Essential features of quality of a thesis in geography PART II: Prefatory phase: the prelims 3. Issues pertinent to a thesis in geography 4. Research proposal: issues and formulation 5. Literature search and review PART III: Traversing the path: data management 6. Typology of data 7. Data collection 8. Data analysis 9. Data representation 10. Data interpretation PART IV: Catching up with the destination: the finale 11. Research writing 12. The viva voce

最近チェックした商品