Screens and Veils : Maghrebi Women's Cinema (New Directions in National Cinemas)

個数:

Screens and Veils : Maghrebi Women's Cinema (New Directions in National Cinemas)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253223418
  • DDC分類 791.4375

Full Description

Examined within their economic, cultural, and political context, the work of women Maghrebi filmmakers forms a cohesive body of work. Florence Martin examines the intersections of nation and gender in seven films, showing how directors turn around the politics of the gaze as they play with the various meanings of the Arabic term hijab (veil, curtain, screen). Martin analyzes these films on their own theoretical terms, developing the notion of "transvergence" to examine how Maghrebi women's cinema is flexible, playful, and transgressive in its themes, aesthetics, narratives, and modes of address. These are distinctive films that traverse multiple cultures, both borrowing from and resisting the discourses these cultures propose.

Contents

Overture: Maghrebi Women's Transvergent Cinema
Act I: Transnational Feminist Storytellers: Shahrazad, Assia, and Farida
1. Assia Djebar's Transvergent Narrative in The Nuba of the Women of Mount Chenoua (Algeria, 1978)
2. Farida Benlyazid's Initiated Audiences in A Door to the Sky (Morocco, 1998)
Act II: Screens & Veils
3. Yamina Bachir-Chouikh's Transvergent Echoes in Rachida (Algeria, 2002)
4. Raja Amari's Screen of the Haptic in Red Satin (Tunisia, 2002)
5. Nadia El Fani's Multiple Screens and Veils in Bedwin Hacker (Tunisia, 2002)
Act III: From Dunyazad to Transvergent Audiences
6. Yasmina Kassari's "Burning" Screens in The Sleeping Child (Morocco, 2004)
7. Selma Baccar's Transvergent Spectatorship in Khochkhach (Tunisia, 2006)
Coda
Appendix A: Political and Cinematic Chronology
Appendix B: Primary Filmography
Bibliography

最近チェックした商品