From Street to Screen : Charles Burnett's Killer of Sheep (Studies in the Cinema of the Black Diaspora)

個数:

From Street to Screen : Charles Burnett's Killer of Sheep (Studies in the Cinema of the Black Diaspora)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 290 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253049544
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Charles Burnett's 1977 film, Killer of Sheep is one of the towering classics of African American cinema. As a deliberate counterpoint to popular blaxploitation films of the period, it combines harsh images of the banality of everyday oppression with scenes of lyrical beauty, and depictions of stark realism with flights of comic fancy. From Street to Screen: Charles Burnett's Killer of Sheep is the first book-length collection dedicated to the film and designed to introduce viewers to this still relatively unknown masterpiece. Beginning life as Burnett's master's thesis project in 1973, and shot on a budget of $10,000, Killer of Sheep immediately became a cornerstone of the burgeoning movement in African American film that came to be known variously as the LA School or LA Rebellion. By bringing together a wide variety of material, this volume covers both the politics and aesthetics of the film as well as its deeper social and contextual histories. This expansive and incisive critical companion will serve equally as the perfect starting point and standard reference for all viewers, whether they are already familiar with the film or coming to it for the first time.

Contents

Acknowledgements

Killer of Sheep: Charles Burnett and the Poetry of Oppression
David C. Wall and Michael T. Martin

PART ONE: Situating Killer of Sheep: Time/Place/Circumstance
Cinema and Black Liberation (David E. James)
Struggles for the Sign in the Black Atlantic: Los Angeles Collective of Black Filmmakers (Michael T. Martin)
Charles Burnett: A Reconsideration of Third Cinema (Amy Ongiri)
Charles Burnett—Consummate Cineaste (Michael T. Martin)

PART TWO: Reading Killer of Sheep
Toward a Geo-Cinematic Hermeneutics: Representations of Los Angeles in Non-Industrial Cinema - [Charles Burnett's] Killer of Sheep (David E. James)
An Aesthetic Appropriate to Conditions: Killer of Sheep, (Neo) Realism, and the Documentary
Impulse (Paula J. Massood)
Neo-Realism Meets the Blues in Charles Burnett's Killer of Sheep (Keith Mehlinger)
Killer of Sheep (James Naremore)
Killer of Sheep (Jeffrey Skoller)
Nous revenons à nos moutons: Regarding Animals in Charles Burnett's Killer of Sheep (Sarah O'Brien)

PART THREE
Screenplay
Biography and Filmography

Index

最近チェックした商品