衝撃的表象:現代ホラー映画と歴史のトラウマ、国民映画<br>Shocking Representation : Historical Trauma, National Cinema, and the Modern Horror Film (Film and Culture Series)

個数:

衝撃的表象:現代ホラー映画と歴史のトラウマ、国民映画
Shocking Representation : Historical Trauma, National Cinema, and the Modern Horror Film (Film and Culture Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p./サイズ 25 b/w illusl
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780231132466
  • DDC分類 791.43

基本説明

Explores the ways in which a group of groundbreaking horror films engaged the unsetting legacies of World War II, Hiroshima, and the Vietnam War. Lowenstein centers Shocking Representation around close, incisive readings of Georges Franju's Eyes Without a Face, Michael Powell's Peeping Tom, Shindo Kaneto's Onibaba, and Wes Craven's Last House on the Left.

Full Description

In this imaginative new work, Adam Lowenstein explores the ways in which a group of groundbreaking horror films engaged the haunting social conflicts left in the wake of World War II, Hiroshima, and the Vietnam War. Lowenstein centers Shocking Representation around readings of films by Georges Franju, Michael Powell, Shindo Kaneto, Wes Craven, and David Cronenberg. He shows that through allegorical representations these directors' films confronted and challenged comforting historical narratives and notions of national identity intended to soothe public anxieties in the aftermath of national traumas. Borrowing elements from art cinema and the horror genre, these directors disrupted the boundaries between high and low cinema. Lowenstein contrasts their works, often dismissed by contemporary critics, with the films of acclaimed "New Wave" directors in France, England, Japan, and the United States. He argues that these "New Wave" films, which were embraced as both art and national cinema, often upheld conventional ideas of nation, history, gender, and class questioned by the horror films.
By fusing film studies with the emerging field of trauma studies, and drawing on the work of Walter Benjamin, Adam Lowenstein offers a bold reassessment of the modern horror film and the idea of national cinema.

最近チェックした商品