Island Time : Speed and the Archipelago from St. Kitts and Nevis (Chicago Studies in Ethnomusicology)

個数:

Island Time : Speed and the Archipelago from St. Kitts and Nevis (Chicago Studies in Ethnomusicology)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226837284
  • DDC分類 306.484240972973

Full Description

A close look at how wylers, a popular musical style from the island of St. Kitts and Nevis, expresses a unique mode of relation in the postcolonial Caribbean.
 
In Island Time, ethnomusicologist Jessica Swanston Baker examines wylers, a musical form from St. Kitts and Nevis that is characterized by speed. Baker argues that this speed becomes a useful and highly subjective metric for measuring the relationship between Caribbean aspirations and the promises of economic modernity; women's bodily autonomy and the nationalist fantasies that would seek to curb that autonomy; and the material realities of Kittitian-Nevisian youth living in the disillusionment following postcolonial independence. She traces the wider Caribbean musical, cultural, and media-based resonances of wylers, posing an alternative model to scholarship on Caribbean music that has tended to privilege the big islands—Trinidad, Jamaica, and Haiti—thus neglecting not only the unique cultural worlds of smaller nations but also the unbounded nature of musical exchange in the region. The archipelago emerges as a useful model for apprehending the relationality across scales that governs the temporal and spatial logics that undergird Caribbean performance. The archipelago and its speeds ultimately emerge as a meaningful medium for postcolonial, postmodern world-making.
 

Contents

Preface

Introduction
1 Island Time
2 The Pedagogy of Pace
3 Wylers and the Tempo of Development
4 Archipelagic Listening from the Small Islands
Conclusion: Connecting the Dots

Acknowledgments
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品