オックスフォード版 言語における類像性ハンドブック<br>The Oxford Handbook of Iconicity in Language (Oxford Handbooks)

個数:
  • 予約

オックスフォード版 言語における類像性ハンドブック
The Oxford Handbook of Iconicity in Language (Oxford Handbooks)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 1040 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780192849489

Full Description

The Oxford Handbook of Iconicity in Language offers a comprehensive guide to the role that iconicity - resemblance between form and meaning - plays in all modes of languages, on all levels of language, and in all aspects of language. The originally semiotic notion of iconicity has gained widespread attention beyond the field of linguistics; this volume thus brings together research exploring a wide range of topics in iconicity from different perspectives. It explores the history of iconicity and its place in linguistic theory, in particular how the idea of iconicity has developed over time and how it has recently begun to once again influence thinking and theorizing about language. By presenting a very broad spectrum of iconicity, the chapters provide greater recognition of its influence and present a clearer picture of its scope across the languages of the world. They also offer a critical discussion of the notion of iconicity, as its parameters, dimensions, and operationalizations are not always easy to define. The volume will appeal to linguists of all theoretical persuasions, but also to a wider audience outside linguistics proper, including researchers and students in the fields of literature, philosophy, psychology, and cognitive science.

最近チェックした商品