Audiovisual Alterity : Representing Ourselves and Others in Music Videos (Oxford Music / Media)

個数:
電子版価格
¥5,066
  • 電子版あり

Audiovisual Alterity : Representing Ourselves and Others in Music Videos (Oxford Music / Media)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780190277796
  • DDC分類 780.8

Full Description

Immerse yourself in the groundbreaking exploration of diversity and representation in music videos with Audiovisual Alterity. This new research delves into the portrayal of marginalized and subaltern groups across a rich tapestry of genres of popular music, tracing the evolution of inclusivity and disenfranchisement in music videos from the 1950s to the present. Audiovisual Alterity not only furthers the scholarly conversation on representations of race, ethnicity, and gender in music videos but also broadens the scope to embrace Asians, Pacific Islanders, Indigenous peoples, the LGBTQIA+ community, religious minorities, and the incarcerated. Author Michael Austin traces the transformation of the music video landscape as he scrutinizes the medium's evolution across both traditional platforms and social media, including video-sharing sites and smartphone applications. Throughout, he offers new insights into critical analyses of contemporary debates on cultural appropriation and the nuanced portrayals of culture, race, indigeneity, gender, class, sexuality, and sexual orientation. Most compellingly, Audiovisual Alterity celebrates the self-representation of these 'others,' empowering them to voice their narratives on their own terms.

Contents

Acknowledgements
Introduction

Chapter 1. "Dead Giveaway": Blaxploitation Aesthetics and Viral Music Videos
Chapter 2. China Dolls and Polynesian Beefcakes: Asians and Pacific Islanders in Music Videos
Chapter 3. Digital Natives and Cultural Tourists: Indigenous Peoples in Music Videos
Chapter 4. Camp, Kitsch, and Cowboys: Queerin' Country Music Videos
Chapter 5. Iconic and Iconoclastic Representations of New Religious Movements in Music Videos
Chapter 6. How to Make a Prison Music Video If You've Never Been to Prison

Afterword
Index

最近チェックした商品