Comparative and Decolonial Studies in Philosophy of Education

個数:

Comparative and Decolonial Studies in Philosophy of Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 188 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819901418
  • DDC分類 370.1

Full Description

This book introduces the educational philosophies of notable African and Asian thinkers who tend to be little recognized in Europe and North America. It offers specific resources for diversification of higher education curricula. 

The book expands the philosophy of education, in clear language, to include ideas of major non-western educational thinkers who are little discussed in previous publications. It includes critical analysis of non-western concepts and consideration of their relevance to schools worldwide. The book features discussions of how the work of Tagore and postcolonial thinkers offers diverse visions that increasingly inspire a decolonizing approach to education. 

This book offers a unique emphasis on how a decolonized philosophy of education can especially enable a rethinking of approaches to education in arts and humanities subjects.

Contents

Why Comparative and Decolonial Studies in Philosophy of Education?.- Cai Yuanpei's Vision of Aesthetic Education and his Legacy in China.- Comparison of Self-reflection in Humboldtian Bildung and the Kyoto School: Rethinking Assumptions on Reflection in OECD 2030.- A Philosophical Perspective on the Purpose of Education in Indonesia.- Sikolohiyang Pilipino: Implications for Formal and Informal Learning Institutions and Settings in the Philippines.- Beyond Education: A Comparison of Tagore and Hu Shih's Educational Philosophies.- Lessons from Ubuntu for Moral Education .- Omoluabi and Asabiyyah Philosophies: Afro-Arabian Perspectives on Inclusive Education Policy in Nigeria.- The "happy island" of Polish Music Education: Self-Orientalization of Educational Philosophies in Post-Soviet Europe.- Advancing and Applying Comparative and Decolonial Studies in Philosophy of Education.- Afterword: Philosophical Remarks on Decolonizing Philosophy of Education. 

最近チェックした商品