Sharing Economy Platforms : A Casebook for Understanding Multiplayers in Sharing Economy Platforms (2025)

個数:

Sharing Economy Platforms : A Casebook for Understanding Multiplayers in Sharing Economy Platforms (2025)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 171 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819754038

Full Description

This book explores the sharing economy platforms of digitally-driven companies that bring economies of scale to bring consumers more choices. In China, digital platforms such as Pinduoduo and Meituan have pioneered a new sort of consumer economics. What's behind the rise of this new sort of economy? In this tightly argued book, Dr. Yuan and Prof. Liu explain what's driving the new economy, in a book of interest to marketing professionals, scholars, and economists.

Contents

Chapter 1: The concept of sharing economy platform (SEP).- Chapter 2: SEP's marketing strategies to adapt to changing environment—the Case of FischerTM.- Chapter 3: Value creation in the SEP.- Chapter 4: The reasons why consumers join the SEP.- Chapter 5: SEP is facilitating Electronic Word-of-Mouth (eWOM): the case of Xiaohongshu Platform.- Chapter 6: Understanding prosumers' behaviours in SEPs.- Chapter 7: The ethical consideration of datafication in platforms: The case of Chinese social credit SEP.- Chapter 8: The supplier governance strategy in SEPs.- Chapter 9: The fellow customers' engagement behaviors in SEPs.

最近チェックした商品