Being Present: Mobile Cinema in Kham Tibetan Areas (Pluralism, Culture and Communication in Contemporary China)

個数:

Being Present: Mobile Cinema in Kham Tibetan Areas (Pluralism, Culture and Communication in Contemporary China)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 531 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819727353

Full Description

This book presents the restoration of rural mobile cinema network in the Great Triangle region at the conjunction of Yunnan, Sichuan, and Tibet in China in the new century, which has added a new chapter to the long-standing complex relationship between cinema and social change. Based on five years of multi-sited fieldwork, abundant interviews and oral history narratives, this work shows the entanglement of the State, the projectionists and local film viewers in the historical and social context in a holistic analytic framework. By using the key concept of "being present" to examine the tangling relations between the actors in mobile cinema as social practice, the work argues that mobile cinema and contemporary Chinese society are mutually constructed in both textual and practical level.

 

Contents

1. 'Being Present' as an Analytical Concept.- 2. Fieldwork area and research methodology.- 3. The 'Presence' of the State and Its Reflection.- 4. The Historical Evolution of Mobile Cinema in the 'Great Trian' Region.- 5. The Film The Serf and its 'Identity Conferment'.- 6. 'The Visual Performance' of the State.- 7. 'Transition' and its Implications.- 8. Touring with Mobile Film Screening Van.- 9. An 'old projectionist' and his successors.- 10. The story of an Individual Projectionist.- 11. From 'Actor' to 'Film herdsman'.- 12. 'Viewers Being Present' and Its Theoretical Implications.- 13. An Investigation of the Film Viewing Practice Among Primary School Students in a Central Primary School.- 14. A study on the Viewing of the Movies The Serf and The Silent Holy Stones.- 15. Watching Movies as a Social Activity.- 16. Film Viewers as 'Interpretive Communities'.- 16. Conclusion: 'Being Present' and Mobile Cinema in Contemporary China.

最近チェックした商品