The 'Hidden Curriculum' of Vietnam's English School Textbooks (Springerbriefs in Education)

個数:

The 'Hidden Curriculum' of Vietnam's English School Textbooks (Springerbriefs in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819711956

Full Description

This book analyzes the basic ideas and premises underlying the English textbooks used at the higher secondary school level in Vietnam from the 1980s to the present, from a sociological perspective. The dataset, upon which this book builds, consists of a collection of 18 textbooks, which belong to five sets of locally developed English textbooks for grade 10 to grade 12 students. These series were used in all public schools from the mid-1980s to the present. During this period, schooling expanded rapidly in Vietnam, while English also gained increasing prominence within the school system.
This book examines the curricular content of these textbooks and presents a long-term analysis of the 'hidden' curricular content in light of Vietnam's recent history and its government's concerns about national identity.

Contents

1. Introduction.- 2. National identity and national territory.- 3. National identity and foreign cultures.- 4. National identity and gender identities.- 5. National identity and student involvement.- 6. Conclusion.

最近チェックした商品