Quantifying Bourdieu in Educational Research : Traditions, Innovations, and a Reflexive Invitation (Springerbriefs in Education)

個数:

Quantifying Bourdieu in Educational Research : Traditions, Innovations, and a Reflexive Invitation (Springerbriefs in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819621316

Full Description

This book revolves around the rationale, urgency, and application of quantifying Bourdieu in educational research. It begins with a succinct revisit to Bourdieu's methodological pluralism and quantitative program, and a critical review of existing but limited Bourdieusian quantitative educational studies, establishing the theoretical, methodological, and contextual foundations for empirical applications of quantitative methodology in Bourdieusian educational research. The book then presents three examples of such empirical applications as individual chapters, utilising multiple correspondence analysis and social network analysis. These chapters respectively examine social class and educational mobility, teacher resilience and teacher education, and social grouping and social change. The book concludes with a proposal to mobilise a range of 'relational' quantitative methodologies - including factor analysis, cluster analysis, logistic regression, multilevel modelling, and cross-lagged panel model - within a Bourdieusian remit, and extends a reflexive invitation to quantify Bourdieu in educational research.

Contents

Reengaging quantitative inquiry in Bourdieusian sociology of education.- A longitudinal study of class relations in Australia.- Groupings between floating children and urban children.- A Bourdieusian social network analysis of teacher resilience in the context of the Chinese Teaching and Research System.- Quantifying Bourdieu.

最近チェックした商品